Американската интернет компания AOL обяви, че планира да продаде или да закрие мрежата за социални контакти Bebo, съобщи ВВС.
От AOL са заявили, че не могат да осигурят значителните инвестиции, които са необходими на Bebo, за да може да се конкурира с други по-популярни социални мрежи като Facebook.
AOL купи сайта преди две години за 850 млн. долара. Стратегическата оценка на Bebo се очаква да е готова до края на май. AOL ще търси купувачи, но според анализатори няма да успее да постигне споразумение за цената, на която е купила мрежата.
„За съжаление бизнесът с Bebo запада и в резултат на това ще са необходими значителни инвестиции, за да издържи в конкурентната среда на социалните мрежи“, посочва в писмо до служителите Джон Брод от AOL Ventures. „AOL се ангажира бързо да определи дали има заинтересовани от Bebo страни“.
Bebo има около 40 служители, главно в САЩ. Въпреки че е създадена в Сан Франциско, мрежата не успява да се наложи в САЩ и е по-популярна в други страни. По данни на ComScore Bebo има 5,1 млн. потребители на местния пазар към момента спрямо 5,8 млн. преди година. Пазарният лидер Facebook има 210 млн. потребители.
Самата компания AOL също има силна конкуренция в лицето на множеството интернет компании на пазара, след като през 90-те години на миналия век беше пионер в сектора.