fallback

Издатели в САЩ залагат на iPad като следваща стъпка в рекламния бизнес

Новите възможности за реклама, които таблетният компютър на Apple предлага, привличат вниманието на много компании

17:49 | 25.03.10 г.
Автор - снимка
Създател

Въпреки многото неясноти около последното устройство на Apple – таблетът iPad, много издатели в САЩ и рекламодатели се редят на опашка, за да вземат участие в неговото официално пускане на пазара през следващата седмица.

Списанието Time например е сключило рекламни договори с Unilever, Toyota Motor, Fidelity Investments и с още поне трима рекламодатели на стойност 200 хил. долара за всеки един от тях. Срещу тази сума те ще получат единично рекламно място във всяко от първите осем издания на Time, предназначени за iPad.

Това са разкрили пред Wall Street Journal източници, които са запознати с въпроса, пожелали да запазят анонимност.

Други списания предлагат на рекламодателите да купят реклама в техните броеве в iPad с различни нива на функционалност. Това включва видео материали и други интересни възможности, които устройството на Apple може да поддържа.

Много от издателите планират да разработят собствени приложения за iPad, които ще могат да се свалят безплатно от интернет. С тяхна помощ читателите ще могат не само да следят материалите в печатната версия на вестниците и списанията, но също ще имат достъп до видео, социални мрежи и инструменти за навигация.

Всичко това, заедно с големия монитор, сензорните технологии и безжичната интернет връзка създават добри възможности за рекламодателите. В първите броеве на Time за таблетния компютър на Apple например ще се появи реклама на автомобил, която ще бъде подсилена от видео игра, която ще демонстрира на читателите възможностите на автомобила и ще им позволява да променят цвета и аксесоарите на колата, от която се интересуват.

Издателите на вестници и списания в САЩ смятат, че възможностите, които iPad създава, могат да имат решаващо значение за тяхното бъдеще. Намаляването на рекламните им приходи по време на кризата стана причина те да започнат да търсят нови начини да привлекат вниманието на рекламодателите, след като приходите от дигитална реклама се оказаха разочароващи.

iPad се очертава като добро съчетание между традиционната печатна реклама на цяла страница от една страна и привлекателните интерактивни функции на цифровата реклама от друга, която освен това може да бъде проследена като брой читатели, които са я разгледали. Този бизнес модел тепърва ще се доказва като ефективен и първоначално ще получава много малка част от рекламните приходи.

Освен това някои рекламодатели се оплакват от високите цени за реклама в iPad, а броят на списанията, които планират да сключат договор за абонамент за iPad, засега е много малък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:44 | 04.09.22 г.
fallback