fallback

Онлайн експерти: Кликът не е толкова важен за рекламата

От 2013 ефикасността на банерите ще започне да се мери и като се проследяват офлайн покупките или намеренията за закупуване чрез интернет

10:23 | 15.03.10 г.
Автор - снимка
Създател

Да се абстрахираме от емпиричните и ограничени критерии при измерването на ефикасността от онлайн рекламата. За това призовават шефовете на компаниите за статистики и анализи в мрежата eMarketer и Comscore.

По време на завършилата през този уикенд в Лисабон Международна конференция за онлайн измервания американският директор на eMarketer Джоф Рамзи се обърна към големите играчи на онлайн рекламния пазар с настояването да престанат да се концентрират върху процента на кликаемост върху рекламните линкове или банери, съобщава британското списание New Media Age.

Изпълнителният директор и съосновател на Comscore Маджит Абрахам също застава на позицията, че кликовете не са основният показател за това дали една рекламна кампания в интернет е успешна. Според него фокусирането върху клика всъщност води онлайн рекламата назад в нейното развитие.

„Ако един-единствен човек е кликнал върху даден банер, означава ли това, че кампанията е оказала влияние само върху този човек? Разбира се, че не“, коментира Абрахам.

Ефикасността от банер рекламата зависи още от разпознаваемостта на марката и образа, с който се представя пред обществото, смята той. Това по думите му важи в най-пълна степен в Европа.

Скорошно изследване на Comscore показва, че европейците, които са наблюдавали банери на дадена компания, са по-склонни в даден момент да посетят сайта на тази компания (над 70% от участвалите в проучването) или да направят проучване на марките й в интернет (над 90%). Тези проценти, отнасящи се до нагласите на американските потребители, са съответно 49 и 40 на сто.

Тези последващи действия след виждането на банер реклама в интернет също трябва да бъдат проследявани, като според Джоф Рамзи това ще започне да се случва от 2013 г. Ще се търси влиянието на онлайн реклама върху решението за офлайн покупки или върху намеренията за покупки чрез интернет, прогнозира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:47 | 06.09.22 г.
fallback