Cadillac, придобитата през 1909 г. марка за луксозни автомобили на General Motors (GM), прави всичко възможно, за да се дистанцира от компанията майка.
Целта на базирания в Детройт производител е да не се свързва с имиджа на възродения автомобилен гигант от държавата през миналата година, който получи финансова помощ за своето преструктуриране, съобщава Bloomberg.
Cadillac трие името GM от маркетинговите си материали и дилърската си мрежа, промени електронния си адрес на @cadillac.com от @gm.com, както и съществуващите промоционални кампании, обяснява пред агенцията говорител на компанията.
По думите му стратегията за отделяне е предизвикана „абсолютно“ от преструктурирането на GM.
„Cadillac (…) не иска да бъде асоцииран с нещо, което може да го дърпа надолу“, казва Джон Грейс, президент на маркетинговата консултантска компания BrandTaxi LLC. Според него банкрутът на GM поставя под въпрос способността на марката да стои зад качествени продукти.
Рецесията и банкрутът на компанията майка доведоха до спад от 32% на продажбите в САЩ на Cadillac за 2009 г. Плановете на GM за тази година са Cadillac да постигне растеж в продажбите си от 28% до 140 хил. автомобила.