Интернет компанията Google тества услуга за търсене сред телевизионните програми в сътрудничество с американския доставчик на спътникова телевизия Dish Network. По този начин компанията се надява да набере преднина в засилената надпревара за сливането на интернет технологиите с телевизията.
Това са разкрили пред Wall Street Journal източници от Google, които са пожелали да запазят анонимност.
Услугата ще е налична за всички телевизори, които имат достъп до интернет и разполагат с декодер, съдържащ софтуер на Google. Чрез него потребителите ще могат да намират конкретни телевизионни предавания сред всички налични сателитни канали, както и клипове от сайтове в интернет за видео споделяне, какъвто е притежавания от Google уебсайт YouTube.
Новата услуга ще позволява на потребителите да персонализират телевизионната програма по свой вкус, а в същото време ще прави телевизионната реклама по-ефективна и целенасочена.
Тя може да подкрепи и зараждащия се бизнес на Google за продажба на телевизионна реклама, който се стреми да насочва дадена реклама към конкретни домакинства на база на данните за тяхното търсене и предпочитаните телевизионни предавания.
Засега обаче продажбата на телевизионна реклама от страна на Google не е донесла материали приходи за компанията.
Все повече технологични компании се опитват да пренесат своето господство в интернет и през екраните на телевизорите, като за тази цел търсят начин да комбинират най-доброто от интернет и телевизионното съдържание.
Конкурентите на Google в тези разработки включват не само технологичните компании Microsoft и Apple, но и редица производители на телевизори и декодери, както и доставчици на кабелна и сателитна телевизия.
Наскоро YouTube сключи дългосрочни договори с редица продуцентски компании, които дават право на сайта да излъчва онлайн редица популярни телевизионни предавания, шоута и сериали.