Средно с 11% на година ще расте онлайн търговията в Западна Европа до 2014 г., а средногодишният растеж за САЩ ще е 10 на сто. Такива са прогнозите на компанията за изследвания и анализи Forrester, цитирани от АФП.
В разглежданите европейски страни онлайн покупките се очаква да достигнат 114 млрд. евро за 2014 спрямо 68 млрд. евро за 2009 г. Проучването не взима предвид продажбите на коли по интернет, самолетните билети и сделките между частни лица.
Близо половината от европейските потребители, или 190 млн. души в интернет, ще са пазарували онлайн до 2014 г. спрямо 35 на сто в момента, се прогнозира още в доклада. Средната похарчена сума на човек на година ще е 601 евро в сравнение с 483 евро за 2009, казват от Forrester.
През 2014 г. онлайн продажбите ще достигнат близо 40 млрд. евро във Великобритания, 27 млрд. евро в Германия и 17 млрд. евро във Франция.
Според доклада във времената на криза този тип продажби са продължили да се увеличават за разлика от общите търговски обеми. Като предимства на интернет търговията се посочват пълната информация за продукта, възможността за разнообразен избор и по-ниските цени.
Трите най-търсени продуктови категории в мрежата са книгите, билетите за различни събитие и дрехите.
В проучването се подчертава още, че има голяма разлика между интереса към интернет търговията в северната и южната част на Европа. Докато в Обединеното кралство и Швеция тя е особено развита, в Италия и Испания все още прохожда.
В доклада не са правени наблюдения за сектора в Централна и Източна Европа.
В САЩ онлайн продажбите се очаква да възлязат на 248,7 млрд. долара през 2014 г. За 2009 г. те са били 155,2 млрд. долара.