С 15,3% до 165,3 млн. лв. е намаляла оперативната печалба на Космо България Мобайл ЕАД за 2009 г. спрямо 2008, показват резултатите на дружеството, което е собственик на търговската марка Globul.
Общите приходи на мобилния оператор намаляват с 2,6 на сто и достигат 876,6 млн. лв. за миналата година.
Понижението на приходите от услуги е с 5,8 на сто и се дължи най-вече на „свиването на потреблението в корпоративния сегмент, породено от желанието на клиентите да оптимизират разходите си, както и от спада в потреблението на частните клиенти на компанията поради намаляването на покупателната способност и въведените от регулаторните органи по-ниски цени за свързаност“.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации възлиза на 366,1 млн. лв. спрямо 382,6 млн. лв. за 2008 г.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul през 2009 г. достига 119 минути, с около 6,3% повече от 2008 г., съобщава операторът. Средният приход от един потребител намалява с 8% до 17,60 лв., но е позитивно повлиян от увеличението на броя на абонатите на договор.
През 2009 г. броят на клиентите на абонаментните програми се е увеличил с 1,5% в сравнение с предишната година до общо 2,1 млн., или 55% от общата клиентска база на оператора. Към края на годината общият брой на клиентите на Globul е 3,9 млн.
Приходите на гръцката компания Cosmote, от която е част Globul, са се понижили с близо 7% спрямо 2008 г. до 3,036 млрд. евро.