fallback

Yahoo! и Twitter стават партньори

Партньорството е поредното доказателство за осъзнатата важна роля на социалните мрежи за интернет сектора

17:58 | 24.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет компанията Yahoo! подписа споразумение за партньорство с платформата за микроблогове Twitter, съобщи CNN.

Компаниите не разкриват никакви подробности около финансовите параметри на споразумението. Според някои източници, цитирани от Ройтерс, Microsoft и Google, които също имат договорки с Twitter, са платили общо 25 млн. долара за правото да включат „туитове“ в показваните резултати при търсения. В случая на Yahoo! обаче партньорството изглежда по-мащабно - и за двете страни.

Споразумението съдържа три основни елемента: потребителите ще имат достъп до съобщенията си в Twitter от различните продукти на Yahoo!; посетителите ще могат да обновяват статуса си в Twitter от страниците на Yahoo!; резултати от търсения в Yahoo!, по-конкретно от търсенията на новини, ще се включват в публичните „туитове“.

През януари в интервю за FT изпълнителният директор на Yahoo! Карол Барц беше заявила, че конкуренцията на социалните мрежи „не е толкова притеснителна, защото тези сайтове ще станат част от мрежата, която определя какво гледаме и коментираме“.

Споразумението с Twitter става факт малко след като беше обявено одобрението на регулаторните власти за партньорството с Microsoft в областта на интернет търсенията.

То освен това е поредното доказателство за осъзнатата важна роля на социалните мрежи за интернет сектора. Съвсем наскоро конкурентната компания Google обяви пускането на своя собствена услуга, вградена в пощата Gmail – Buzz, с която групата заяви амбиции за представяне в сегмента.

Според последните обявени от Twitter данни в сайта за микроблогове всеки ден се публикуват над 50 млн. съобщения. Официалната информация, чрез която може да се добие представа за размера на Yahoo!, пък е, че групата има около 600 млн. потребители в света.

По данни на компанията за анализи Compete през януари Facebook е задминал Yahoo! и се е превърнал във вторият най-посещаван сайт в САЩ. Според друго проучване – на comScore – Yahoo! остава N2, докато Facebook е на четвърта позиция. Между тях е класиран Microsoft, а първото място и в двете подреждания заема Google.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 31.08.22 г.
fallback