fallback

„Огромен апетит“ за онлайн развлечения в Източна Европа

Източноевропейците са начело по активност при социалните мрежи

13:45 | 24.02.10 г.

Интересни прилики и разлики в начина, по който европейците ползват интернет, разкрива проучване на европейската организация за интерактивна реклама IAB Europe на онлайн поведението на 32 хил. души на 16 пазара*.

Ежедневната мрежа

Докато интернет проникването варира в широки граници в Европа от 85% в Холандия до 32% в Румъния (42,6% у нас към януари по данни на Gemius и НСИ, бел. ред.), прекараното в мрежата време и честотата на ползване се различават много слабо между държавите. Повечето интернет потребители влизат в мрежата шест или седем дни седмично (71%), като 76% остават онлайн повече от час в тези дни.

С дял от 77% потребители, които са в интернет всеки ден, жителите на Северна Европа са онлайн по-често, но жителите на Източна Европа са тези, които прекарват повече време на средна сесия: една трета (33%) прекарват по три часа или повече на сесия.

Уеб развлечения

Според резултатите апетитът за онлайн развлечения е огромен в Източна Европа. 49% от анкетираните в Унгария, Полша и Румъния гледат телевизия или видео съдържание онлайн, 44% слушат радио в реално време, 31% свалят музика, а 27% играят и залагат онлайн.

Социални мрежи

52% от всички анкетирани интернет потребители са обновили или разгледали профил в социална мрежа през миналия месец. Както и с уеб развлеченията, начело тук са източноевропейците - 59% са разгледали или обновили профил през последния месец. С дял от 65% най-високо е участието в Унгария, следвана от Румъния с 61% и Полша с 56%.

Покупки и проучвания онлайн

Известно е, че електронната търговия е значителна част от мрежата в Западна и Северна Европа. 57% от всички интернет потребители в Европа са закупили продукт или услуга онлайн през последните 12 месеца и близо три четвърти (74%) казват, че проучват информация за продукти и услуги в интернет поне веднъж седмично. Източна Европа е единственият регион, където има по-голяма вероятност респондентите да са купили нещо от друг интернет потребител (27%), отколкото от сайт за електронна търговия (24%).

Още данни от проучването:  

Дейност (поне веднъж седмично) Най-активни държави Средно за Европа Най-слабо активни държави
Имейл 98% Белгия, Дания, Италия, Швеция 93% 84% Германия
Търсене 96% Белгия, Румъния 89% 81% Германия
Четене на новини онлайн 92% Италия 79% 68% Холандия, Великобритания
Проучване на марки, продукти, услуги или магазини 81% Норвегия 74% 63% Гърция
Онлайн банкиране 90% Норвегия 52% 19% Румъния
Планиране на маршрут 57% Франция 45% 28% Германия

*В проучването са обхванати Белгия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Румъния, Испания, Швеция, Швейцария и Великобритания. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:36 | 30.08.22 г.
fallback