Изпълнителният директор на MySpace Оуен Ван Ната е подал оставка, съобщи медийната компания News Corp., която купи сайта през 2005 г. за 580 млн. долара.
Преди да заеме тази позиция през април 2009 г., Ван Ната беше оперативен директор на конкурентната социална мрежа Facebook.
Оставката му влиза в сила незабавно, а управлението на MySpace поемат Майк Джонсън и Джейсън Хършхорн. И двамата са постъпили в компанията заедно с Ван Ната през миналия април и ще отговарят за дейността си пред Джон Милър, директор на подразделението за цифрови медии на News Corp.
По думите на Милър, цитирани в съобщението на групата, Оуен Ван Ната е поел „невероятно предизвикателство“ в работата си по подобренията на MySpace, а скорошните му дейности показали „много положителни знаци, резултат от положения труд“.
Отправят се благодарности „за положените усилия“, като се допълва, че след разговор с него за „едновременно личните му и професионални приоритети“, Ван Ната и Милър заедно стигнали до съгласие, че е по-добре изпълнителният директор на социалната мрежа да се оттегли от поста си.
Според специализираното сайт All Things Digital за блогове относно случващото се в дигиталния свят в действителност не става дума за оставка, а за уволнение. Милър уволнил Ван Ната след скарване помежду им.
По времето на своето управление на MySpace Оуен Ван Ната се опита да реши тежката задача за наваксване на изоставането от Facebook, развивайки сайта като платформа за дигитални забавления и музика. Той освен това прибегна до съкращаване на разходите, намалявайки персонала с една трета.
През август миналата година компанията плати 20 млн. долара (информацията за сумата не беше потвърдена официално) за сайта iLike, предоставящ съдържание от музикалната индустрия на общност от регистрирани потребители. Сделката стана част от стратегията на Ван Ната за трансформирането на MySpace от социална мрежа в портал за забавления.