fallback

Интернет рекламата в Русия с ръст от 6% за 2009 г.

Целият рекламен пазар в страната има спад от 28% на годишна база

11:17 | 10.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Интернет рекламата в Русия за миналата година бележи ръст от 6% до около 15,6 млрд. рубли (близо 515 млн. долара) без ДДС, са пресметнали от MindShare Interaction. От тях на банерната реклама се падат 40%. Ръстът на интернет рекламата през 2008 г. беше достигнал 55% на годишна база.

Десетте най-големи рекламодатели в интернет в Русия за 2009 г. са дали 1,8 млрд. рубли (над 59 млн. долара) за реклама, или с 24% повече отколкото през 2008 г. Особено щедри за реклама в интернет са били автопроизводители и телекомуникационни компании.

Компаниите, вложили най-много средства в интернет реклама в страната за 2009 г., са увеличили значително рекламните си бюджети за този сектор на годишна база: за Volkswagen Audi Group ръстът е с близо 300%, за PSA Peugeot Citroen - със 143%, за Toyota Motor - със 140%, за Renault-Nissan Alliance - с 52%.

Най-големите телекомуникационни оператори в Русия за 2009 г. са увеличили с над 20% бюджетите си за онлайн реклама. Между 10-те най-големи рекламодатели в интернет в Русия са още Samsung (ръст от около 30%) и Procter & Gamble.

Всички други основни рекламни сегменти в Русия – реклама в печата, радио, телевизия, външна – бележат спад през 2009 г. Като цяло рекламният пазар в Русия през миналата година се е свил с 28% до около 193 млрд. рубли (близо 6,4 млрд. долара), се казва в анализ на „Видио Интернешънъл“, пише вестник „Комерсант“.

Само за телевизионна реклама разходите в Русия за 2009 г. имат спад с 18% до 112 млрд. рубли. Рекламните бюджети в централната преса и за външна реклама са се сринали с по 42% до съответно около 29 млрд. рубли и 26 млрд. рубли. За радиорекламата досега има точни данни само за деветте месеца на миналата година, които показват спад на годишна база с 35% до около 6,5 млрд. рубли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:27 | 08.09.22 г.
fallback