fallback

Walt Disney и Google атакуват на нов фронт китайския рекламен пазар

Намеренията на Disney са да рекламира предимно себе си, плановете на Google все още не са ясни

19:45 | 08.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Консорциум, предвождан от Walt Disney Co, е в напреднали преговори за закупуването на най-голямата компания за дигитална реклама в автобусите в Китай, съобщават източници на Ройтерс.

Според информацията в консорциума влиза и Google, която заплаши през януари, че може да се изтегли от страната заради налаганите й ограничения за цензуриране на съдържанието при търсене.

Плановете на компаниите са да купят дял между 30 и 40 на сто в Bus Online срещу над 100 млн. долара. Това, според източниците на Ройтерс, ще се случи чрез придобиването на съществуващи акции, както и на нови, емитирани с цел частно предлагане.

„Disney иска да бъде стратегически партньор, а не само финансов инвеститор в Bus Online, като Disney ще прави много неща в Китай – например тематичният парк, който ще бъде отворен в Шанхай, заявява един от източниците на агенцията.

По неговите думи за Disney сделката цели не толкова завземане на дял от китайския рекламен пазар, колкото възможност за промотиране на собствената марка.

Що се отнася до Google, намеренията на компанията за този проект, не са напълно ясни, освен че разбира се не са и потвърдени официално. Според съществуващата информация делът на интернет гиганта в Bus Online се очаква да бъде по-малък от този на Disney.

Приходите на Bus Online за 2009 г. възлизат на 46,07 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:11 | 13.09.22 г.
fallback