fallback

Изместват ли социалните мрежи интереса към блоговете сред младите?

Делът на блогърите сред тийнейджърите и младите хора в Щатите е намалял наполовина през последните три години

11:27 | 05.02.10 г.

Популярността на социалните мрежи сред младите хора изглежда намалява редиците на блогърите, сочи проучване в САЩ.

Делът на блогърите сред тийнейджърите и младите хора в Щатите е намалял наполовина през последните три години, защото вместо това те се насочват към обмен на текстови съобщения и социални мрежи като Facebook, разкрива проучване на Pew Internet & American Life Project. Само 14% от тийнейджърите, които ползват интернет, казват, че поддържат блог, в сравнение с пика от 28% през 2006 г.

От проучването става ясно също, че по-малко от 1 на всеки 10 американски тийнейджъри (едва 8%) използват Twitter, което е изненадващо предвид популярността на платформата за микроблогове.

„Малко е изненадващо, въпреки че определено има обяснение предвид състоянието на технологичния пейзаж“, коментира анализаторът от Pew Аарон Смит пред Ройтерс.

По думите му авторите на проучването обясняват спада в блогърството с бързото разрастване на социални мрежи като Facebook, където фокусът е върху кратки ъпдейти на статуса вместо лични дневници.

Според проучването 73% от тийнейджърите, които са в интернет, ползват социални мрежи.

Смит посочва и наличието на мобилни телефони навсякъде. Голяма част от комуникацията между младите хора днес преминава през мобилните устройства, което не създава условия за многословни съчинения.

Според Смит тийнейджърите може би странят от Twitter, защото го възприемат като проект за известни личности и заради нежелание да публикуват мислите си на подобен публичен форум, когато могат да ги споделят в страницата си във Facebook.

„Това е интересно в смисъл, че тийнейджърите обикновено са хората, които първи започват да ползват нещо. Те бяха първите, които ползваха социални мрежи и си обменяха текстови съобщения. Определено е необичайно предвид това, което сме виждали при други технологии.“

Блогърството сред пълнолетните е стабилно от 2005 г. насам, но намалява сред интернет потребителите на възраст от 18 до 29, докато нараства при хората над 30 години.

„По-възрастните вече се чувстват по-удобно в онлайн среда, а младите междувременно мигрираха към социални мрежи и текстови съобщения“, е обяснението на Смит.

Проучването в частта си сред тийнейджъри обхваща 800 души на възраст от 12 до 17 години и е проведено по телефона от юни до септември 2009 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:39 | 31.08.22 г.
fallback