Metro International – най-големият издател на безплатни вестници в света, излезе на печалба за четвъртото тримесечие благодарение на продължаващото свиване на разходите, предаде Ройтерс.
Компанията, която разпространява безплатни издания в 19 страни, има оперативна печалба от 9,3 млн. евро за тримесечието при загуба от 1,6 млн. евро година по-рано. Приходите обаче са намалели с 2% на годишна база.
Шведската група се сблъска със спада в световен мащаб на приходите от реклама, от които зависи бизнес моделът й. Компанията се адаптира към условията, като се оттегли от нерентабилните пазари и се „освободи“ от няколко вестника, работещи на загуба.
По думите на главния изпълнителен директор Пер Микаел Йенсен компанията навлиза в 2010 в по-силна позиция на повечето от пазарите си и ще продължи да се стреми да намалява разходите си.
За цялата година обаче Metro има оперативна загуба от 13,4 млн. евро, а приходите са намалели със 7%. Компанията е прекратила дейността си в Испания, САЩ, Португалия и Италия.