fallback

Интернет – големият печеливш на европейския туристически пазар през 2009

Около една трета от разходите за пътувания през годината са направени през интернет

15:24 | 27.01.10 г.
Автор - снимка
Създател

Какво се случи на европейския туристически пазар през 2009 г., през която думата „криза” бе толкова често употребявана?

Според последно проучване за европейския онлайн туристически пазар, изготвено от PhoCusWright и  PricewaterhouseCoopers (PWC), туристическият пазар (с неслужебна цел) е възлизал на 214 млрд. евро, което е понижение спрямо регистрираните през 2008 г. 239 млрд.

Като цяло обаче спад се наблюдава при офлайн и стандартните туристически канали. Онлайн туристическият пазар се справя значително по-добре, като дори е регистрирал повишение, нараствайки с 0,4%  до 68 млрд. евро, се казва в публикация на туристическия портал NasamNatam.com.

Така например през 2009 г. една трета от разходите за пътувания в Европа са направени през интернет, което означава, че онлайн туристическия пазар се е покачил с 28% спрямо 2008 г.

Въпреки големия ръст Европа все още изостава от САЩ по този показател, като в Америка приходите, реализирани през интернет, формират 50% от общите туристически приходи.

Една от причините онлайн приходите от пътувания в Европейския регион да са по-малко от тези в САЩ е, че навиците на потребителите са различни в отделните страни в Европа. Във Великобритания 44% от пакетите за пътуване са закупени през интернет. За сравнение, в Германия  този дял е 24%, в  Испания – 19%, Италия  – 14%, а средната стойност за всички европейски страни е 28%.

Подобна тенденция  – за все по-масово използване на интернет – се наблюдава и в други сектори, като например продажба на самолетни билети. Тук също Великобритания оглавява класацията, със 71% приходи от онлайн резервации от общите приходи. В Скандинавия приходите от интернет резервации на самолетните билети са около 50%, Германия – 44%, в Испания – 31%, в Италия – 28%. Средната стойност за Европа е 43%.

Като цяло данните от доклада сочат, че през 2009 г. интернет потребителите в някои европейски страни са били дори по-склонни да планират пътуванията си през интернет,  в сравнение с тези в САЩ.

Така например, 60% от анкетираните във Франция заявяват, че влизат онлайн „винаги“ или „често“, за да сравнят цените на пакетите, 56% от тях правят проучвания относно цените за настаняване, а 54% от запитаните са използвали интернет, за да изберат дестинация за пътуване. Самолетните билети също са сред най – търсените услуги в областта на туризма, 34% от анкетираните споделят, че напоследък проверяват цените на самолетните билети онлайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:19 | 09.09.22 г.
fallback