Българската национална телевизия настоява рекламното време на БНТ 1 да се уеднакви с това на БНР и с регионалните програми на медията, които имат реклама от по шест минути на час. Това се посочва в съобщение от телевизията.
В него се казва, че въведената пазарна политика на продажби е довела до максималното запълване на наличното рекламно време - от 15 минути дневно.
„За 2010 г. държавната субсидия на БНТ е намалена със 17 на сто, което реално я връща във времената през 2005 г.“, се посочва в съобщението.
В него се казва още, че ако не се намерят начини БНТ да се дофинансира през тази година, тя няма да може да поддържа програмата си до края на годината и „ще трябва да сваля часове програма“.
От БНТ заявяват, че силно вярват, че ще надделее здравият разум и ще се даде възможност на телевизията да бъде силна, независима, конкурентоспособна и развиваща се, както останалите европейски обществени телевизии.