Днешните интернет потребители са онлайн почти два от петте работни дни всяка седмица. Това е близо два пъти повече спрямо прекарваното време онлайн по време на работа през 2000 г., показва проучване на американската статистическа агенция Harris poll.
Големият скок в използването на интернет се е случил през последните две години.
Употребата на интернет от американците по време на работа се е равнявала на средно осем часа седмично до 2003 г. и на между осем и девет до 2007, когато се е увеличила до около 11.
Средната стойност е нараснала до 14 часа през 2008 и леко е паднала до 13 часа тази година.
Според агенцията ръстът се дължи на финансовата криза, тъй като повече хора са търсели съвет или примери за компании и бизнес практики, които биха могли да доведат до възстановяване.
Възрастовата група, която прекарва най-много време онлайн в офиса си, е тази на хората между 30 и 39 години (средно 18 часа седмично). Потребителите на възраст 25-29 години и на 40-49 години сърфират средно по 17 часа на седмица. Общо 14% от всички запитани казват, че са в мрежата повече от 24 часа седмично.
Проучването показва още, че 50% от интернет потребителите са купили нещо онлайн, докато са били в офисите си през последната година.