fallback

Google срещу Baidu: Кой ще спечели Китай?

Китайската компания доминира на родния си пазар, но амбициите на Google надхвърлят онлайн търсенето

09:53 | 29.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

На пръв поглед лесно може да се обобщи, че базираната в Пекин интернет компания Baidu е спечелила войната за лидерското място в онлайн търсенето в Китай. Тя доминира над Google с пазарен дял в сектора в страната в размер на 77% за третото тримесечие, според Дженифър Ли, която е главен финансов директор на Baidu. Делът на компанията се е повишил от 75,6% през второто тримесечие, съобщава Fortune.

Google заема второто място в Китай по брой на направените онлайн запитвания с пазарен дял от 17% през третото тримесечие в сравнение с около 19% през второто. Но Baidu се опитва да разшири своето присъствие и на пазара на мобилни телефони – област, където Google доминира благодарение на своето споразумение с China Mobile, която е най-големият мобилен оператор в страната.

През октомври Baidu сключи договор за онлайн търсене с другия голям мобилен оператор China Unicom, който дава възможност на Baidu да предоставя на клиентите на телекома услуги, свързани с онлайн търсенето. Освен това китайската компания тества специално приложение за мобилни телефони, което ще включва нейните най-популярни онлайн услуги, включително и форум за потребителите.

Въпреки ниския пазарен дял на Google в Китай, интернет гигантът се справя доста добре с обработването на резултати от търсенето, имайки предвид нюансите на китайски език. Именно заради неспособността си да отрази особеностите на руския език Google не успя да се наложи като лидер на пазара в Русия, където нейният основен съперник Yandex превърна това в свое основно конкурентно предимство.

Според някои китайски потребители Google дава по-добри резултати от търсенето от Baidu, която бе критикувана за смесване на резултатите от търсенето с платените рекламни съобщения. Освен това Baidu има преднина, защото стартира в Китай през 2000 г., или шест години по-рано от Google. Baidu има и редица допълнителни услуги, които позволяват на потребителите да комуникират с онлайн.

И докато Baidu засега изглежда фокусирана върху онлайн търсенето, амбициите на Google се простират отвъд традиционната търсачка и онлайн реклама. Компанията търси начини да разпространи своята платформа за мобилни устройства Android в Китай. Засега обаче тя ще трябва да се задоволи с второто място, особено след като най-търсената дума в Google сред потребителите в Китай за 2008 г. е Baidu.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:06 | 11.09.22 г.
fallback