Индийските фирми губят производителност, защото офис служителите им прекарват твърде дълго време в социални мрежи, сочи проучване, цитирано от BBC.
От асоциираните търговско-индустриални камари (Assocham) казват, че служителите в Индия ползват Orkut, Facebook, Myspace и Linkedin за „романтични“ и други цели.
Офис служителите, участвали в проучването, прекарват средно по един час на ден в сайтове като Facebook, което води до загуба на продуктивност от близо 12,5%.
Изводите се базират на отговори от близо 4 хил. служители на възраст от 21 до 60 години в редица големи индийски градове.
77% от служителите, които имат регистрация в Orkut, я ползват в работно време, а близо половината от служителите влизат във Facebook от офиса, разкрива проучването.
Нещо повече, четирима от всеки 10 служители са изградили изцяло профилите си в Orkut или Facebook от работното място.
Около 83% не виждат нищо лошо в това да сърфират в работно време.
Според проучването 19% от компаниите разрешават използването на социални мрежи само за бизнес цели, а 16% дават ограничена лична употреба.
Само 40% от анкетираните служители казват, че компаниите им разрешават пълен достъп до социални мрежи.
Според проучването 84% от респондентите дават признаци на пристрастеност към интернет – не си правят почивки в определеното за това време, прекарват повече от „нормалното“ време онлайн и могат да станат раздразнителни, ако ги прекъснат, докато сърфират.
Времето, „загубено“ в сайтовете за социални контакти като Twitter и Facebook, струва на бизнеса във Великобритания 1,38 млрд. паунда годишно, изчислиха преди два месеца от ИТ компанията Morse.