fallback

Google в преговори за сайта за местен бизнес и потребителски отзиви Yelp

Интернет гигантът може да даде над 500 млн. долара за Yelp, според информация от анонимни източници

10:30 | 19.12.09 г.

Google Inc води преговори за покупката на Yelp Inc, известен сайт за представяне и потребителски отзиви за местни компании. Сделката може да даде възможност на интернет гиганта да се възползва от доходния пазар на локална реклама.

Google може да плати над 500 млн. долара за Yelp, според информация, потвърдена пред Ройтерс от източник, запознат със ситуацията. Това се случва на фона на най-малко пет придобивания на компании, направени от гиганта от август насам.

Поглъщайки частната Yelp, Google ще притежава един от най-популярните сайтове с информация за местните ресторанти и малкия бизнес, включително над 8 млн. отзиви от потребителите на Yelp.

Именно това изобилие от съдържание и силният фокус върху местните компании може да дадат на Google ценната опора, която търси, за да убеди местните търговци да насочат рекламните си бюджети към интернет.

„Местният рекламен пазар е пазар за много милиарди, който при всички положения остава почти недокоснат в мрежата“, коментира пред агенцията анализаторът от Needham & Co Марк Мей.

През юли интернет порталът Yahoo Inc стартира партньорство с AT&T Corp, което предвижда 5-те хил. служители от отдел „Продажби“ на телефонната компания да продават и рекламен инвентар в Yahoo на местния бизнес.

Новината за разговори между Google и Yelp и цената от 500 млн. долара излиза първо в специализирания блог TechCrunch.

Според източника на Ройтерс преговорите се спъват от притесненията на някои инвеститори в Yelp, че компанията може би се продава преждевременно и би могла да струва много повече от 500 млн. долара, ако получи шанс да развие бизнеса си.

Източникът допълва, че новините от петък може би се трупат, за да се окаже натиск върху сделката и тя да бъде реализирана на твърде ниска цена.

От Yelp са коментирали в петък в свое изявление, че с компанията често се свързват страни, за да обсъждат „партньорства, инвестиции и други и компанията не коментира частните разговори, които може да възникнат.“ От Google също са заявили, че не коментират слухове.

Yelp е създадена през 2004 г. и е получила финансиране в размер на 30 млн. долара от Benchmark Capital, DAG Ventures и Bessemer Venture Partners.

Според Мей Yelp, който е привлякъл 8,9 млн. уникални посетители през ноември по данни на comScore, генерира годишни приходи от между 15 млн. и 20 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:51 | 28.08.22 г.
fallback