fallback

Пазарът на електроника у нас се е свил с 20%

Въпреки кризата 40% от българите ще похарчат същата или по-голяма сума в сравнение с миналата година за коледните празници

16:17 | 18.12.09 г.

Българският пазар на електроника се е свил с 20% спрямо 2008 г., сочи проучване на LG Electronics. Същевременно компанията обяви 12% консолидиран ръст на продажбите у нас спрямо миналата година, без да се уточнява тяхната стойност. В двете основни продуктови направления на компанията – черна техника и мобилни телефони – тя достига пазарни дялове у нас от съответно 30% и 10%.

През тази година обемът на пазара на мобилни комуникации в България се е свил с около 40%, сочат още данните. При тях LG достига 10% пазарен дял.

Пазарът на черна техника в България е сериозно засегнат от икономическата криза, като общият спад за годината е около 15%, казват от компанията.

Нейното последно проучване е свързано с плановете на българите за покупки по време на коледните празници. Според данните от анкетата икономическата ситуация не ограничава коледния дух на потребителите. Въпреки кризата 40% от българите ще похарчат същата или по-голяма сума в сравнение с миналата година. 85% от анкетираните ще купуват техника за коледни подаръци, като фаворити са LCD телевизорите, мобилните телефони и лаптопите.

Що се отнася до тенденциите в развитието на пазара през следващата година, от компанията са на мнение, че последиците от кризата все още ще бъдат видими, но нивата на търсене постепенно ще се възстановят. Основен фактор за развитието на пазара е бързото обновяване на технологиите, което води до създаването на все повече нови продукти и скъсяване на периода за замяна на уредите.

Секторът на телевизорите ще бъде сериозно повлиян от бъдещата цифровизация, която ще провокира много потребители да потърсят нови телевизори със съответните характеристики.

По отношение на пазара на мобилни телефони компанията цели постигането на 15% пазарен дял в България. LG ще се фокусира върху разработването на нови смартфон устройства, като предстои да представи на българския пазар модели с операционна система Windows Mobile 6.5 и няколко модела с операционна система Android. При черната техника фокусът за 2010 г. ще бъде поставен върху LED технологиите, които по прогнози на LG ще заемат над 35% дял от българския пазар на телевизори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:02 | 06.09.22 г.
fallback