Десет организации за защита на правата и опазване на поверителността на потребителите са подали жалба срещу Facebook, в която се твърди, че промяната в политиката на поверителност на социалната мрежа нарушават федералните закони на САЩ.
Организациите настояват Федералната търговска комисия (FTC), която се грижи са спазването на правата на потребителите в САЩ, да разследва промените, които Facebook направи и да изиска да бъдат възстановени предишните условия за поверителност, предаде MarketWatch.
Социалната мрежа започна да уведомява своите 350 млн. потребители миналата седмица, че ще им предостави по-добър контрол върху настройките за поверителност, но също така, че ще осигурява зададени настройки, които дават възможност на всеки в интернет да види тяхната лична информация.
Действието може да накара потребителите да споделят повече информация с по-широка аудитория, което по модел ще наподобява структурата на Twitter. Теоретично, това също може да създаде и повече възможности за онлайн маркетинг специалистите.
Промените в условията за поверителност на Facebook обаче бяха широко критикувани. Сред организациите, които са подали жалбата са Информационният център за електронна поверителност (EPIC), Американската библиотечна асоциация, Центърът за дигитална демокрация и др.
От Facebook заявяват, че са провели продуктивни обсъждания с десетки организации в цял свят относно последите промени и са разочаровани, че EPIC са избрали да се обърнат към FTC и отказват да говорят с тях за това.
Facebook твърдят, че са обсъдили програмата за поверителност с регулаторите, включително с FTC, преди стартирането й.