Мъжете са по-активни при онлайн пазаруването (34%) отколкото жените (26%), като и за двата пола онлайн покупките са сравнително безопасна дейност (25% за мъжете и 23% за жените). Това показват резултатите от проучване за България на MasterCard.
Относно ползването на интернет няма голяма разлика в нагласите между половете – както за влизането в мрежата на дневна база, така и на седмична.
Проучването също показва още, че българските мъже (20%) са по-оптимистично настроени в сравнение с жените (15%) за това, че въвеждането на еврото ще има положителен ефект върху развитието на страната. 30% от мъжете и жените не вярват, че ще последват значителни промени, а 38% от мъжете и 41% от жените вярват, че въвеждането на еврото ще има отрицателно влияние.
Отново мъжете (48%) в сравнение с жените (39%) са по-оптимистични по отношение на елиминирането на сивата икономика и корупцията с по-широкото разпространение на картовите плащания в страната.
На въпрос за какво биха похарчили 20 хил. евро, ако разполагат с тази сума, жените (27%) биха я похарчили за ваканцията-мечта, а едва 10% от мъжете биха направили това. От друга страна, мъжете биха инвестирали тази сума в собствен бизнес (13%) или в нова кола (8%) много повече от жените (съответно 7% и 4% за двете дейности). Но и двата пола биха инвестирали парите в ремонт на дома (14% от мъжете и 18% от жените), за закупуването на ново жилище (13% от мъжете и 15% от жените) или за изплащане на заеми (5%).
И мъже, и жени не разполагат със спестени пари в края на месеца (16%). Много рядко успяват да спестят 18% от мъжете и 23% от жените. От друга страна, повече мъже, отколкото жени – съответно 21% и 16%, имат спестявания в края на месеца, но и двата пола понякога взимат паричен заем.