Електронният туризъм, или туристическите услуги, които може да се закупят или разгледат онлайн, е устоял на финансовата и икономическа криза, става ясно от доклад на PricewaterhouseCoopers (PwC).
Секторът е отбелязал растеж от 1% за 2009 спрямо 10% спад на традиционните туристически услуги, се казва в анализа.
Електронният туризъм към момента представлява 32% от европейския туристически пазар и продължава да нараства, като покачването за тази година възлиза на 4 процентни пункта.
Въпреки това, като ниво на проникване, Стария континент изостава спрямо САЩ, където равнището е 36% в сравнение с 28% в Европа.
Сред големите европейски държави, разглеждани в доклада, Италия е най-слабо развитият онлайн пазар за туристически услуги с 14% пенетрация, а Великобритания и скандинавските страни заемат челни позиции в този сектор, където този показател е съответно 44% и 42%.
Сред туристическите услуги, които имат най-голямо присъствие онлайн, са предлагането и продажбата на самолетни билети. Следват отдаването на коли под наем, хотелските резервации, билетите за влак и туристическите пакети.
Прогнозата за бъдещото развитие на туризма онлайн е за годишен ръст от 15% „след излизане от кризата“.