fallback

Yahoo дава контрол на потребителите над потока от таргетирана реклама

Новият инструмент следва примера на други подобни появили се наскоро услуги, включително и от конкурентната компания Google

10:41 | 07.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

От днес интернет компанията Yahoo пуска нов инструмент, който позволява на потребителите на рекламните й мрежи да контролират какви таргетирани реклами да получават, съобщава IDG News.

Бета версията на Ad Interest Manager на Yahoo идва след засиления натиск от страна на американските власти и частни групи върху рекламните мрежи онлайн. Настояването им е за ограничаване на обема на лични данни, които се събират в сектора, както и за даване на потребителите на възможността за по-голям контрол над рекламата, насочена на база на предишното им поведение в интернет.

Новият инструмент следва примера на други подобни появили се наскоро услуги, включително и от конкурентната компания Google.

Също днес американската Федерална комисия по търговията ще бъде домакин на първия от серия семинари, посветени на правото на защита на личните данни, с участието на интернет компании, които събират лична информация с рекламни цели.

От Yahoo казват, че подбудата за пускането на Ad Interest Manager е не толкова активността на комисията, колкото потребителското търсене. „Наистина сме щастливи от възможността да предоставим подобен род прозрачност и контрол на потребителите“, подчертават от компанията.

Инструментът позволява на потребителите да избират между 400 категории по интереси, от които да получават реклами. Yahoo освен това обяснява на хората какви дейности в интернет служат като база за преценка за потребителските интереси, вследствие на което се насочват рекламните съобщения.

В началото на миналия месец Google обяви подобна услуга, разкриваща на потребителите реклами от кои категории им се предоставят.

Според Yahoo тяхната услуга дава повече информация от тази на Google.

От компанията очакват много потребители да не използват възможността за промяна на настройките за получаване на реклама, но се очаква други да проявят голям интерес. „Разработваме я (услугата) с намерението потребителите да я използват и да влизат във взаимодействие чрез нея, като открихме, че колкото повече са наясно и ангажирани в тези неща, толкова по-комфортно се чувстват в целия процес на персонализиране на рекламата“, казват от Yahoo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:35 | 08.09.22 г.
fallback