Microsoft и Yahoo! обявиха в петък, че са финализирали преговорите по своето партньорство в областта на интернет търсенията, което все още очаква „зелена светлина” от регулаторните органи, предаде АФП.
Двете компании изказват благодарност за „широката подкрепа от ключовите играчи в рекламния сектор” и се надяват да приключат сделката в началото на 2010 г.
Обявеното през юли партньорство предвижда Microsoft да предоставя технологията за търсене в собствените си сайтове и тези на Yahoo!, докато порталът ще поеме продажбите на реклама.
Съюзът, който беше подкрепен от големите имена в рекламния бизнес, беше сключен с цел да се постигне по-голяма конкурентоспособност спрямо лидера в сектора – Google, който по данни на comScore за октомври има 65,4% дял на американския пазар спрямо 18% за Yahoo! и 9,9% за Bing.
Американските регулаторни власти все още не са дали становището си за сътрудничеството между двата гиганта, но то беше одобрено от съответните комисии в Канада и Австралия.
„Microsoft и Yahoo! смятат, че това споразумение ще създаде трайна и примамлива алтернатива на търсенията (в интернет), която може да предостави повече стойност на потребителите, рекламодателите и издателите, както и (да донесе) по-голяма иновативност”, се казва в съвместно съобщение на двете компании.