Възстановяването на рекламния пазар в САЩ догодина ще започне най-рано за телевизионните медии, но ще пропусне издателите на вестници, както и потребителските списания. Това е прогнозирала в своя последен доклад международната рейтингова агенция Fitch Ratings, цитирана от Bloomberg.
Рекламните приходи на вестниците и списанията в страната ще продължават да намаляват и през 2010 г., въпреки ниските нива, до които се понижиха през тази година, смятат от кредитната агенция.
Спадът може да се обясни с трайната промяна в нагласите на рекламодателите и натрупалите се запаси от реклами, които ще затрудняват дейността на печатните издания през следващите години.
Според експертите на Fitch най-трудният момент от кризата е отминал, но все още има опасност състоянието на икономиката да се влоши отново догодина. Зимните олимпийски игри във Ванкувър и политическите кампании в САЩ ще помогнат за стабилизирането на цените на рекламния пазар.
Според рейтинговата агенция те могат да се повишат или понижат с едноцифрен процент през следващата година. Телевизионните медии обаче ще участват в най-ранното възстановяване на пазара на търсене на реклама.
Според Fitch телевизионният пазар като цяло ще отчете скромно увеличение на своите рекламни приходи. Икономическият спад е променил конкурентната среда в САЩ и най-голяма полза ще извлекат пазарните участници, които са стабилни във финансово и оперативно отношение.
Големите медийни компании в САЩ ще търсят подходящи възможности за придобивания догодина, се казва още в доклада.