Над 400 хил. българи посещават киносалоните поне веднъж на два месеца. Това става ясно от националното проучване на компанията за кино реклама CinemaBox Office, проведено от Gallup Bulgaria.
Най-активните посетители на кино салоните са на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете – 53,6 към 46,4%.
Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение – над 61% са работещи, а над 33% учащи. И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си – 53,3% отговарят, че прекарват поне 2-3 вечери седмично в забавления извън дома, а 33% излизат поне веднъж за този период.
Проучването сочи, че най-редовните посетители на кинозалите са с доходи, доста над средните за страната – повече от 800 лв. месечно. Редовната киноаудитория харчи за забавления 43,665 млн. лв. месечно и с 40% повече от неходещите на кино. Индексът за намерение за покупки на потребителски стоки с висока стойност (автомобили, високотехнологични продукти, черна техника и др.) е 150, за сравнение индекса на неходещите е 60.
Най-запалените киномани са в София – 56% от населението. Най-голямата верига мултиплекси - Кина Арена привлича около 70% от националната аудитория в София, Варна, Стара Загора, Плевен, Велико Търново и Пловдив. Кафе, ресторант, бирария преди и след кино е новата тенденция при посещението на кино. В киносалоните посетителите пристигат в мултиплексите средно 22 минути преди началото на филма. През това време те се възползват от предлаганите забавление и услуги.
„Киното е едно от най-предпочитаните забавления. В последните години се наблюдава оформярането на групи от кинофенове, които са съставени от млади, активни хора с вкус към живота и забавленията, които диктуват тенденциите сред връстниците си”, коментира Димитър Димитров, управител на CinemaBox Office.