Panasonic обяви стартирането на нова нискобюджетна стратегия за производството на евтини продукти за някои от световните развиващи се пазари.
Според стратегията компанията ще проектира и произвежда продуктите в съответната държава, като целият процес на производство, маркетинг и дистрибуция ще бъде подчинен на нискобюджетната политика.
Компанията е изработила детайлна концепция за някои пазари от Далечния Изток като Индонезия, но все още изчиства стратегията си за Европа, пише FT.
Panasonic вече е взела решение да стартира производство някъде в Европа за нуждите на европейския пазар, тъй като капацитетът на фабриката й в Китай е запълнен.
„В момента имаме четири или пет възможности“, казва управляващият директор на групата Хитоши Отсуки. „Може да построим наша собствена фабрика; може да купим съществуваща компания; може да създадем смесено дружество; или пък може да купуваме от европейски производител под нашата марка.“
По думите му компанията има „някои добри кандидати“, тъй като европейските производители са в затруднено положение.
В Индонезия компанията е започнала производството на хладилници с цена от 170 долара. Догодина тя планира да стартира проекти за производство на евтини хладилници, климатици, перални машини и телевизори в страни като Индия, Китай, Бразилия, Мексико, Турция и Нигерия.
Стратегията на Panasonic е в разрез с тази на други японски производители като Sony, която е решила да изнесе по-евтиното си производство към външни подизпълнители в евтини държави.
Panasonic е проектирала продуктите, запланувани за продажба на индонезийския пазар, в самата държава, въпреки че компресорите за хладилниците са проектирани в Япония и използват енергийно-ефективна технология, пише изданието. Други от компонентите обаче са купени от местни доставчици, докато преди това те са били внасяни от Япония.
Компанията ще работи със специални по-евтини канали за продажба, продуктите ще бъдат рекламирани чрез брошури, а не чрез масовите медии, а транспортът до отдалечените индонезийски острови ще се извършва директно от компанията, а не от дистрибутори.