fallback

Google купува стартъп компания за банер реклама

Банер рекламата вероятно ще бъде „следващият бизнес за милиарди“ на Google, смята шефът на компанията Ерик Шмит

10:01 | 24.11.09 г.

Лидерът при онлайн търсенето Google Inc съобщи, че е в процес на придобиване на стартиращата технологична компания в сектора на банерната реклама от Силициевата долина Teracent. Ходът засилва конкуренцията му с лидера при дисплей рекламата (или банер рекламата) Yahoo Inc.

Рекламата в интернет може да се раздели на реклама при търсене (обикновено текстови реклами, които са свързани със съдържанието на даден сайт) и банери, които често се използват като инструменти за брандинг от компаниите.

Технологията на Teracent прави по поръчка графични реклами в зависимост от това кой ги гледа, така че най-близкият магазин от дадена търговска мрежа може да стане част от рекламата например или пък в стандартна реклама може да заменят нови продукти с минимални усилия. Рекламите може да се променят също на базата на това кое време от денонощието е и какъв език говори потребителят, обясняват от компанията, цитирани от Ройтерс.

Yahoo води при банер рекламата, като държи пазарен дял от 14,5% през септември по данни на comScore. Google е на шесто място с едва 2,2%, въпреки че данните не включват банер рекламите, които компаниите продават чрез рекламни мрежи или борси.

Това е последният ход на гиганта в интернет търсенето, който по-рано този месец купи AdMob и стартира отново рекламната си борса, която беше променена така, че да включи технологията на компанията за дисплей реклама DoubleClick, също негова собственост.

Това лято главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид каза, че банер рекламата вероятно ще бъде „следващият бизнес за милиарди“ на Google.

От компанията не разкриват подробности около сделката за Teracent.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:27 | 29.08.22 г.
fallback