През 2010 г. разходите за интерент реклама в Европа като цяло ще нараснат със 7,6%, а през 2011 г. - с 15%. Това сочат резултатите от допитването до рекламодатели, извършено от Европейската асоциация за интерактивна реклама (EIAA), съобщава Lenta.ru.
При това 83% от запитаните рекламодатели са заявили, че разходите им за онлайн реклама за тази година ще са по-високи от предишната, като 93% от запитаните са отговорили, че за 2010 г. възнамеряват да увеличат разходите си интерент реклама.
Изследването е установило, че един от най-бързо развиващите се сегменти от рекламния пазар е мобилната реклама. Според допитването всяка трета от запитаните фирми е отговорила, че е включила мобилна реклама в своята рекламна стратегия, а 19% от запитаните тази година увеличават разходите си за мобилна реклама.
Допитването на EIAA е установило още, че фирмите с щат над 250 човека са прехвърлили част от предвидения предварително рекламен бюджет за телевизионна към интернет реклама, а една трета от запитаните са увеличили разходите си за видеореклама.