Основна част от американските рекламни агенции обявиха, че подкрепят планираните общи действия на Microsoft и Yahoo в областта на търсенето и рекламата в интернет. Общите действия на двата гиганта са насочени срещу доминацията на Google на рекламния пазар.
Планираното партньорство предвижда Microsoft да предостави технологии за свои сайтове и сайтове на Yahoo, докато Yahoo ще се фокусира върху продажбите и тяхното промотиране, съобщава Market Watch. Този план в момента се разглежда от правосъдното министерство на САЩ, за да се установи дали не се нарушават правилата за защита на конкуренцията.
В официално съобщение представителите Американската асоциация на рекламните агенции се обявяват в подкрепа на плановете. „Вярваме, че предложението на Yahoo и Microsoft да обединят технологиите и платформите си за търсене е добро за рекламодателите, маркетинговите агенции, собствениците на уеб сайтове и потребителите“, се казва в съобщението.
„Призоваваме Министерството на правосъдието да проведе антитръстовото разследване и да стигне до заключение бързо. Предложението насърчава конкуренцията и трябва да влезе в сила колкото се може по-бързо“, смятат агенциите.
В резултат на новината акциите на Yahoo поскъпнаха с 2,5 на сто до 17,22 долара за брой вчера. Книжата на Microsoft пък отстъпиха с 0,5 на сто до 26,36 долара за брой.
До края на седмицата се очакват значителни новини и за двете компании. Днес трябва да бъде предаден отчета на Yahoo за третото тримесечие, а в четвъртък дебютира новата операционна система на Microsoft Windows 7.