fallback

Повече факти и бързина при отговорите очакват журналисти от PR експертите

Сред препоръките на българските журналисти към PR специалистите у нас са още равнопоставеност и по-открита комуникация

15:15 | 19.10.09 г.

Независимите експерти, представителите на мениджмънта на организациите и потребителите са източниците, на които журналистите имат най-голямо доверие. 67% от журналистите мислят, че PR агенциите помагат за подобряването на комуникацията с компания или институция. 87% от блогърите биха искали да получават информация от PR агенции или отдели. 

Това са някои от изводите от две паралелни проучвания за отношението на журналистите и блогърите в България към PR практиките, проведени през септември 2009 г. Онлайн допитванията са инициирани от PR агенция AMI Communications и осъществени в партньорство с Нов български университет и агенцията за маркетингови проучвания „Арбитраж”. Ето и по-подробни резултати от проучванията:

Какво мислят българските журналисти за работата на PR специалистите?

Изследването е проведено сред общо 208 представители на националните и регионалните медии. Според 2/3 от журналистите работата с PR агенция помага за подобряване на комуникацията на дадена компания или институция с медиите. Същевременно журналистите не са единодушни за това дали PR специалистите като цяло разбират спецификата на работата им – 52% смятат, че срещат разбиране, докато за 41% това не е така.

Конкретните препоръки в посока подобряване на съвместната работа са свързани с: - Повече факти и цифри в прес материалите; - По-голяма гъвкавост и бързина при отговаряне на запитвания; - Равнопоставеност при предоставянето на информация на различните медии; - По-открита комуникация – осигуряване на повече възможности за неформални контакти с мениджърите на организациите.

Резултатите сочат, че независимите експерти и анализатори са най-достоверният източник на информация за журналистите (за 76,9% от всички отговорили). С много високо доверие се ползват и т. нар. източници „от първа ръка” като изпълнителния директор на компанията (68,3%) и представители на топ мениджмънта (65,4%). Високо в класацията като достоверни източници на информация намират място гражданите (64,9%) и служителите на организацията (56,3%).

Журналистите са все по-отворени към използването на нови източници и канали за комуникация като социални мрежи, блогове, Skype и ICQ, сочат още резултатите от проучването. В своята работа 45% от журналистите използват cоциални мрежи, като тенденцията е този процент да се увеличава. 62% от всички журналисти заявяват, че използват Facebook, а 11,5% - Twitter. Едва 18,3% не използват социални мрежи.

72,5% от анкетираните журналисти поддържат блог (собствен или на медиата си) или четат и коментират в други блогове.

Повече от половината от журналистите биха използвали Skype и ICQ за комуникация с PR агенциите, като тенденцията е този процент да се увеличава.

Българските блогъри за PR практиките

Българските блогъри са отворени към сътрудничество с PR специалисти и голяма част от тях вече имат опит в комуникацията с PR-и, показват резултати от анкетата „Българските блогъри за PR практиките”, попълнена от 52 блогъри.

87% от блогърите биха желали да получават информация от РR агенции или PR отдели на компании и институции, ако темите ги интересуват и предварително са дали съгласие за това. Близо 61% от тях вече са получавали информация от PR специалисти, но едва 1/4 от анкетираните са публикували такава информация. Според данните на изследването причината за това е, че в 41% от случаите информацията не е била свързана с темата на блога им.

94% от блогърите биха публикували своето мнение за продукт или услуга, ако им бъде предложена интересна информация. Голяма част от анкетираните (80%) биха тествали продукт и биха споделили впечатленията си, но досега само 1/3 от тях са получавали подобно предложение.

По отношение на съдържанието на информацията, която биха искали да получават от PR специалисти, блогърите заявяват предпочитания към проучвания, кратки представяния на продукти и услуги и интересни факти. Що се отнася до формата, предпочитат текст, снимки и линкове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:03 | 19.08.22 г.
fallback