fallback

А. Бьорде: Не се страхувайте от мобилната реклама

Мобилната реклама не е заплаха, а добавя стойност към целия рекламен микс, смятат специалисти

14:19 | 08.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

Андерс Бьорде. Снимка: Личен архив

Все повече рекламодатели се обръщат към възможностите, които предоставя рекламата чрез мобилен интернет, или мобилна реклама. Към нея трябва да се подхожда внимателно, така че предложението да е достатъчно атрактивно, и ако това условие е изпълнено, рекламодателите „не трябва да се страхуват“ от този тип рекламен подход.

Такова е мнението на Андерс Бьорде, маркетинг директор на More Mobile Relations – скандинавска компания за мобилна реклама, собственост на Telenor. Бьорде говори за възможностите на мобилната реклама по време на изложението за интернет маркетинг и бизнес Webit, което се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.

Традиционните рекламни агенции гледат на мобилната реклама като някаква форма на заплаха, допълни Бьорде. Тя обаче по-скоро добавя стойност към целия рекламен микс.

Според него мобилната реклама не трябва да бъде самоцел, а винаги трябва да се разглежда в контекста на останалите рекламни формати и нуждите на рекламодателите. Наред с това тя винаги е свързана с интерактивността, която позволява и която я прави по-ефективна. Други нейни характеристики са обширният й обхват и възможностите за измерване на ефективност и резултати.

Едни от пионерите в мобилната реклама бяха производителите на бързооборотни стоки, които видяха в нея лесен и ефективен начин за директен достъп до потребителите. Всъщност този тип комуникация е приложим в много по-широк кръг от сектори и области в бизнеса и извън него.

Бьорде цитира проучване на неговата компания, проведено в Норвегия, според което 53% от анкетираните потребители са склонни да получават рекламни предложения, различни електронни ваучери и други оферти на мобилния си телефон. Наред с това 33% от анкетираните са съгласни да получават оферти за конкретни продукти при влизането си в даден магазин.

Корпоративни комуникации

Наред за диалог с клиентите си, много компании започват да се възползват от възможностите на мобилните комуникации за вътрешно-корпоративни цели.

Андерс Бьорде даде пример за успешна програма за обучение, реализирана от Telenor сред над 1000 служители от отдел Продажби. Компанията разпратила текстови съобщения до над 2600 служители в различни магазини. Почти половината от тях доброволно са се записали за програмата, в която участвали изцяло чрез мобилния си телефон. Обучението продължило три седмици, като включвало комуникация чрез текстови съобщения, мобилни портали и т.н. В крайна сметка над 70% от участниците казали, че са се забавлявали, докато участват в програмата, и биха участвали отново.

Като задължително условие за успеха на всеки подобен проект бе посочено участието на висшето ръководство на фирмата, което да приеме проекта сериозно.

Практически насоки

Според Александра Дойч, управляващ директор за Австрия и вицепрезидент Връзки с оператори на компанията за мобилна реклама в Out There Media, едно от най-важните условия за успеха на всяка мобилна кампания е нейната „релевантност“. „Трябва да се знае медията, каналите, потребителите, тяхната демография и локация“, каза тя.

Тя също подчерта, че мобилните предложения не трябва да са натрапливи, така че потребителят да се ядоса и кампанията да има по-скоро отрицателен ефект.

Наред с това Дойч обърна внимание на фактори, характерни специално за мобилните кампании като дължината на страницата с предложението, която не трябва да е прекалено голяма, за да е по-удобна за ползване.

Тя каза, че най-често мобилните кампании се таргетират по възраст и пол на потребителите, въпреки че в това отношение има големи възможности. Мобилните оператори имат много подробна информация за потребителите и техните предпочитания, на базата на моделите на употреба и поведение. Тук обаче има редица проблеми, свързани с лични права, достъп до конфиденциална информация и др, поради които операторите са предпазливи да се възползват по-активно от тези възможности.

При все това тя каза, че в момента в Австрия компанията й започва да изготвя модели за по-прецизно таргетиране, изготвено на базата на повече данни за потребителите.

Още от Webit:

България - едва 0,1% от интернет картата на Европа, но с обещание за ръст

Защо сме в интернет?

Колко голям е потенциалът на дигиталната реклама?

Още за мобилната реклама: 

Какво е нужно за развитието на онлайн видеорекламата? Мобилната реклама: Революцията тепърва предстои Кой колко гледа реклами на мобилен телефон

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:06 | 31.08.22 г.
fallback