fallback

Колко голям е потенциалът на дигиталната реклама?

И телевизията върви към дигитални формати, а не обратното, коментира Н. Джонстън от Mindshare Worldwide

12:26 | 08.10.09 г.
Автор - снимка
Създател

Новите рекламни възможности и по-специално дигитална реклама привличат все по-голям интерес от страна на маркетолози, издатели и рекламодатели. Според данни, публикувани наскоро, тази година обемът на дигиталната реклама във Великобритания за пръв път надмина телевизионната.

В този контекст във Великобритания е много лесно да се говори, че дигиталната реклама вече измества други рекламни формати, които доскоро се смятаха за традиционни, но в други части на света ситуацията не се променя със същата скорост. Това мнение изрази Норм Джонстън, глобален дигитален лидер в Mindshare Worldwide по време на изложението за интернет маркетинг и бизнес Webit, което се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.

Въпреки това съществуват редица доказателства за големия потенциал, който дигиталната реклама предлага във всички пазари.

Дори и в онези страни, в които делът на новите рекламни форми все още не е толкова голям, тенденциите са такива, че телевизията отива към дигитален модел, а не обратното, коментира Джонстън.

Той даде пример с всички традиционни медии, които предприемат стъпки за някаква форма на онлайн присъствие. Според него пресата и печатните издания също се движат в тази посока, като печатната рекламната също започва да се възползва от средствата на дигиталната реклама.

Участниците в дискусията се обединиха около мнението, че дигиталните канали имат потенциал да се превърнат в центъра, в „който се случва цялата комуникацията между отделните участници на пазара“, използващи различните видове канали.

Според Джонстън все повече видове медии приемат модел, характерен за интернет медиите. По негово мнение в близкото бъдеще потребителите ще могат да усвояват и управляват телевизионното съдържание, по подобен начин както сега посещават сайт като Google, търсят и получават информация „на поискване“.

Той каза, че в миналото не е имало баланс между бюджетите, които рекламодателите са харчели за традиционни медии като телевизия и това как и по колко потребителите използват отделните медии.

Андрю Позниак, директор Нови пазари в Google, заяви, че вижда голям ръст на търсенето от страна на потребители в България и региона. Пазарите в ЦИЕ, които все още не са в такава степен развити както тези в Западна Европа, предлагат голям потенциал за развитие, каза той.

„Ние се опитваме да монетизираме този ръст. Част от това ще стане органично, след като рекламните агенции започнат да консултират своите клиенти да рекламират в Google”, каза той.

Позниак обясни, че компанията постоянно засилва и присъствието си в региона. „Миналата година нямахме офиси в Гърция и Хърватска, но сега имаме.“

За Investor.bg той коментира, че на тези два пазара интересът от страна на по-големи корпоративни рекламодатели към възможностите за рекламиране в Google е нараснал значително и това е довело до необходимостта за отваряне на офиси, но сега се забелязва и силен ръст на потреблението в България и Румъния.

По думите на Ален Юро, президент и изпълнителен директор на IAB Europe, за оползотворяване на този потенциал е нужно подобряване на достъпа на потребителите до интернет. Той даде пример с Холандия и скандинавските пазари, където над 70% от достъпа се осъществява чрез високоскоростен интернет. За целта у нас е необходимо сътрудничество между играчите на пазара, правителството и телекомуникационните оператори, добави той.

Още от Webit:

България - едва 0,1% от интернет картата на Европа, но с обещание за ръст

Защо сме в интернет? 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:07 | 31.08.22 г.
fallback