Щатският издател Condе Nast Publications Inc., който е изправен пред рязък спад на рекламните си приходи, е обявил, че ще закрие четири от списанията си, включително 68-годишното издание Gourmet, дълго време смятано за едно от най-престижните в нишата си в света.
Condе Nast, сред чиито марки са The New Yorker, Vogue, Vanity Fair, отчита намаляване от 29,5% на рекламните страници в 14 от общо 23-те си печатни издания - над средния спад за сектора през второто тримесечие, предаде WSJ, позовавайки се на Publishers Information Bureau.
Освен Gourmet, Condе Nast ще спре да издава Modern Bride и Elegant Bride, както и списанието за родители Cookie. Около 180 работни места ще бъдат закрити.
Издателят, който „закъсня“ с развиването на онлайн публикациите си, сега прехвърля ресурсите си от печатните издания към дигиталния си бизнес.
Дълго време от Condе Nast изглеждаха „имунизирани“ срещу спада в сектора. Издателят разчита в голяма степен на реклама от производители на луксозни стоки, които бяха сред последните, намалили рекламните си бюджети. С продължаването на кризата обаче от Condе Nast бяха принудени по-рано тази година да закрият две други издания.