Разходите за интернет реклама в световен мащаб се очаква да нараснат с 9% тази година, след което ще отбележат двуцифрен ръст (11%) през 2010 г., прогнозират в свой доклад от агенцията GroupM на рекламната група WPP, цитирани от eMarketer.
Повишението на парите за реклама в мрежата до 58,17 млрд. долара в световен мащаб тази година означава, че онлайн рекламата ще заеме дял от 13,2% от общите рекламни бюджети. Този дял ще нарасне до 14,6% през 2010 г., прогнозират още от компанията.
Разходите за онлайн реклама ще достигнат дял от 17% от общите разходи за реклама в САЩ през 2010 г. спрямо дял от 15,4% тази година и 13,9% през 2008.
Очаква се тази година разходите за интернет реклама в САЩ да отбележат ръст от 4% до 22,77 млрд. долара, след което ръстът ще се ускори до 7% следващата година.
Според проучването ръстът се захранва от увеличенията на разходите за реклама при търсене и за мобилна реклама в комбинация с намаляващите разходи за реклама в традиционните медии.
Вчера беше съобщено, че за периода януари-юни разходите за онлайн реклама във Великобритания за първи път са надминали тези за телевизионна реклама и са достигнали 2,78 млрд. долара.