fallback

Разходите за онлайн реклама на Острова за първи път над тези за TV реклама

Телевизиите не са съгласни и оспорват начина, по който е проведено проучването

10:13 | 30.09.09 г.
Автор - снимка
Създател

Разходите за онлайн реклама във Великобритания са надхвърлили тези за телевизионна реклама за пръв път, става ясно от съвместно проучване на Бюрото за интернет реклама и PricewaterhouseCoopers.

Според данните от изследването за периода януари-юни 2009 година разходите за онлайн реклама са нараснали с 4,6 на сто спрямо същия период на миналата година и са достигнали 1,752 млрд. лири (2,78 млрд. долара). На фона на това като цяло разходите за реклама са се свили с 16 на сто до 7,47 млрд. лири, показват резултатите, предава ВВС.

Разходите за телевизионна реклама пък са се свили с цели 16,1 на сто до 1,64 млрд. лири и така делът на TV рекламата пада до 21,9 на сто от целия пазар, показват данните.

Органът, който представлява частните телевизии, обаче оспорва информацията от изследването. Той твърди, че проучването е проведено по неправилен начин и не дава достоверни резултати.

„Разходите за онлайн маркетинг включват много различни дейности, като реклама по e-mail, онлайн обяви, банери и особено маркетинг на търсенето. Всички те трябва да се разглеждат поотделно“, смята Линдзи Клей, маркетинг директор на Thinkbox.

Изострянето на рецесията е ускорило значително пренасочването на рекламните бюджети към дигиталните технологии и традиционните медии като печат, радио и телевизия се лишават от приходи за сметка на онлайн рекламата.

„Това трябваше да се случи рано или късно. Тъй като онлайн рекламата бе разглеждана като далечен братовчед на телевизионната, това е голям крайъгълен камък“, смята Джъстин Пиърс, редактор на New Media Age, визирайки съотношението на рекламните бюджети от последните години.

Технологичните компании са били сред най-големите рекламодатели в интернет, като на тях се пада около 19 на сто от целия пазар във Великобритания. След тях следват телекомуникационните компании, финансовия сектор и развлекателната индустрия, се казва в доклада.

Визуалната реклама, каквато е например банер рекламата се е представила „със значително преимущество пред аналозите си в телевизията, радиото и печата“, смята Гай Филипсън, изпълнителен директор на Бюрото за интернет реклама.

Причината за интереса към интернет рекламата е, че дори в тежка икономическа среда маркетолозите признават стойността, отчетността и измеримостта на онлайн рекламирането, смята Филипсън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:12 | 12.09.22 г.
fallback