fallback

Роселини: Време е експерименталното кино в интернет да стане доходоносно

Интернет е бъдещето на експерименталното кино, но липсва финансиране за създаване на съдържание, обяснява италианската актриса

12:12 | 26.09.09 г.

Интернет е бъдещето на експерименталното кино, но дойде време онлайн видео изкуството да стане доходоносно, казва Изабела Роселини.

„Интернет предлага нови начини за разказване на истории, той е смесица от филм, фотография и видео изкуство. Никой обаче на финансира тези филми“, коментира 57-годишната Роселини в интервю за Ройтерс.

Италианската актриса, която стана уеб сензация с кратките си филми за сексуалния живот на насекомите, споделя, че публиката на подобни начинания расте, но финансирането остава проблемно. Роселини е сценарист, режисьор и коментатор на едноминутните клипове, подходящи и за малките екрани на мобилни телефон, iPod-и и лаптопи.

„Мрежата е нож с две остриета. Има огромен потенциал за разпространение на съдържание и за създаване на контакти. Има много предимства. Проблемът е, че парите се харчат за технологии, а не за съдържание“.

Наскоро Роселини беше поканена да оглави жури на конкурс на независимата уеб и мобилна платформа Babelgum в търсене на най-добрите и иновативни видео артисти. Победителите ще участват в изложба в Ню Йорк през декември, като трима ще спечелят и парични награди за общо 30 хил. долара.

Как да се правят пари

Роселини, дъщеря на не по-малко известната шведска актриса Ингрид Бергман и на италианския режисьор Роберто Роселини, казва, че се интересува от експериментално кино от години, но сега се опитва да превърне това в доходоносна дейност.

Успехът на музикалната услуга на Apple iTunes наскоро предизвика нова вълна дискусии за това дали потребителите трябва да плащат за онлайн съдържание, включително за новини.

Роселини, която е създала своята серия филмчета с подкрепата на актьора и режисьор Робърт Редфорд, е на мнение, че един от начините за финансиране на проектите би бил да се иска малка такса от интернет потребителите.

„Обсъждаме как да продължим този експеримент, как да правим не само съдържание, но и бизнес“, обяснява тя. „Имаме 2-3 млн. зрители, така че това може и да е решение. Но дали да търсим спонсор, или да искаме по цент от всеки зрител? Хората имат очаквания онлайн съдържанието да е безплатно.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:54 | 21.08.22 г.
fallback