Софтуерната компания Microsoft пусна в понеделник нова експериментална версия на търсачката си Bing, като потребителите вече ще могат да търсят не само чрез ключови думи, а и чрез изображения.
„Визуалното търсене“ е „по-графичен начин за търсене и откриване на информация“, е обяснил вицепрезидентът на Microsoft Юсуф Мехди по време на конференцията TechCrunch50, организирана в Сан Франциско, Калифорния, предаде АФП.
Според него продуктът дава възможност чрез снимки да се откриват желаните резултати 20% по-бързо, отколкото при визуализацията само на текстови резултати. „Това е като да разлистваш страниците на голям каталог“, допълват от Microsoft.
В момента на сайта има фотогалерии, групирани в около 50 категории, показващи например потребителски стоки, кадри от пътувания, филми или свързани с музикалния бизнес изображения.
Така например, ако се търси фотоапарат на сайта bing.com/visualsearch, може да се открият серия от изображения, показващи различни апарати, които впоследствие могат да бъдат филтрирани по марка, цена и т.н.
Нововъведението излиза три месеца след дебюта на Bing, чийто стремеж е да атакува лидерските позиции на Google в сектора.