fallback

So ФАРА, so good*

Въпреки по-слабата посещаемост тазгодишният фестивал на рекламните агенции доказа, че дори при криза пазарът продължава да се развива

15:50 | 08.09.09 г.

Някои рекламисти обичат ФАРА (Фестивал на асоциацията на рекламните агенции), други не чак толкова. Факт е обаче, че това е мястото, на което се събира целият бранш. Там по-скоро отиваш, за да бъдеш видян, да поговориш с партньорите и конкурентите в неформална обстановка, да осъществиш нови контакти, срещи, съвместни проекти.

Тази година може би се усещаше по-малкият брой заявки за участие в конкурсната програма - с 23% по-малко от миналата година, както и по-малкият брой посетители – около 700 срещу 1 100 за 2008, по данни на Мариана Бръшнарова - изпълнителният директор на Асоциацията на рекламните агенции и организатор на ФАРА.

Въпреки по-слабата посещаемост събитието доказа, че в България има креативни хора и оригинални идеи, че рекламният пазар в България се развива дори по време на криза. Да, винаги има и проблеми, винаги има ненаградени, лек хаос с организацията, критики за взаимствани идеи, но, както знаем, пълно щастие няма.

Тук можете да видите наградените във всички категории

А това са някои от най-интересните и коментирани моменти по време на фестивала по лична преценка:

- много слаба категория „Интернет реклама”;

- слаби оценки на журито за повечето социални кампании срещу пълно одобрение и злато за събитие „Лубрикант... Камера... Екшън” с рекламодател магазини за еротично бельо и секс аксесоари Liquid, изготвен от агенция Clockwork;

- при представянето на кампанията „Не зяпай. Лапай”, отнасяща се за вафли Choco Family, рекламодател Кармела, Благовест Лефтеров, член на журито, призова за не дотолкова многозначни слогани, що се отнася за детски десертчета;

- доста оспорвана и коментирана награда за рекламата на Каменица „Манифест да спасим мъжа”, изготвена от агенция New Moment New Ideas Company, която взе злато в категория „Прес реклама”: Стоки

- одобрение и повод за много закачки предизвика: „Ела да те видят животните”, рекламодател: Зоологическа градина – София, агенция: Ogilvy Group

За „Творческа агенция на годината” на базата на най-много събрани точки бе определена агенция Ogilvy Group. Предварителните очаквания бяха за оспорвана борба с New Moment.

„Медиа агенция на годината” стана DDB Sofia, a за „Рекламодател на годината” бе посочен M-tel (събрал само 4 точки повече от Глобул).

„Характерното в рамките на десетото юбилейно издание на Фестивала на асоциацията на рекламните агенции бе, че за втори път в рамките на събитието се проведе конкурс за медийна агенция на година, както и това, че определено се наблюдаваше истинско творческо обсъждане и спорове сред журито”, коментира Бръшнарова. „Лично за мен беше интереса и борбата между Мтел и Глобул за „Рекламодател на годината”, добави още тя.

На въпрос относно развитието в рекламния бранш до края на годината и дали да очакваме спад на рекламните обеми, изпълнителният директор уточни, „Не, не очаквам спад до края на годината, като смятам, че доста ключова роля ще играе последното тримесечие”.

Очаквайте мнения и прогнози за развитие на рекламния бизнес у нас от членовете на журито на ФАРА

*Игра на думи с израза So far, so good – oт англ. - Дотук добре

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:57 | 13.09.22 г.
fallback