Кой казва, че приятелството не се купува с пари? Австралийската компания за онлайн маркетинг и реклама uSocial продава приятели и фенове на членове на социалната мрежа Facebook. Компанията предлага подобна услуга и за потребителите на микроблог платформата Twitter.
От компанията обясняват, че са се насочили към социални мрежи заради огромния им рекламен потенциал.
„Facebook е изключително ефективен маркетинг инструмент“, посочва Леон Хил, главен изпълнителен директор на uSocial, цитиран от Ройтерс.
„Простият факт е, че с голяма група последователи във Facebook имате незабавна и таргетирана група хора, с които можете да се свържете и да рекламирате каквото искате да рекламирате“, допълва той.
„Единственият проблем е, че може да се окаже изключително трудно да се постигне подобно покритие и именно тук идваме ние“.
Компанията предлага пакети за Facebook, които започват от 1000 приятели и стигат до 10 хил. на цени от 177 до 1167 долара.
„Всичко, което правим, е да им изпратим съобщение или искане от клиента да го добавят като приятел. Ако решат да продължат и да добавят клиента като приятел или да му станат фенове, просто го правят. Ако не, просто не го правят“, обяснява кратко пред австралийските медии Хил.
Пакетите на uSocial обаче предизвикват и спорове.
Според някои австралийски източници Twitter е опитал да затвори uSocial, като е обвинил компанията, че затрупва членовете й с нежелани рекламни съобщения. Los Angeles Times пък писа, че сайтът Digg.com, в който хората гласуват за новини или сайтове, също е опитал да затвори uSocial, защото продава гласове.