Най-големият производител на мобилни телефони в света – Nokia, обяви започването на партньорство със социалната мрежа Facebook. Това се случи по време на годишната конференция на компанията, по време на която бяха представени и няколко нови модела мобилни устройства.
Благодарение на постигнатото споразумение с Facebook Nokia ще стартира услуга с името „livecasting”, която ще позволи на потребителите да публикуват в социалната мрежа своята локация и статус директно от телефона си, предава Market Watch.
„Nokia цели да достигне до мнозинството, а не до малка част от потребителите, предлагайки богат портфейл от услуги. Ние правим това чрез увеличаване на броя на партньорствата със световни лидери в комуникацията”, обяви изпълнителният директор Оли-Пека Каласвуо по време на своя презентация на събитието.
Според анализатори партньорството на Nokia c Facebook може да бележи началото на поредица от подобни сделки.
Новата услуга ще стартира на новия модел Nokia N97 mini, който ще разполага с 3,2-инчов тъчскрийн и стартов екран, който потребителите ще могат да настройват сами. Моделът се очаква на пазара през октомври, като е планирано да струва 450 евро. Плановете на Nokiа са да продаде 2 млн. броя от устройството.
Днес Nokia представи още 2 нови модела – X6 и X3, които са съсредоточени във възпроизвеждането на музикални файлове.