Американската компания Freedom Communications, която е сред големите издадели в страната, е подала документи за защита от кредитори при обявяване на банкрут. Причината за този ход е силният спад в продажбите на реклама, които са направили невъзможно обслужването на задълженията към кредиторите.
Компанията е издател на 33 ежедневника, над 70 седмични вестника, списания и специализирани издания, а освен това е собственик на осем телевизионни канала, предава Bloomberg.
Според анализатори причината за банкрута е сривът в приходите от реклама, който за целия сектор в САЩ възлиза на 29 на сто до 6,82 млрд. долара през второто тримесечие на годината. За същия период на миналата година приходите от реклама са били в размер на цели 9,6 млрд. долара.
Отчетът на компанията показва, че към 31 юли счетоводната стойност на Freedom възлиза на 757 млн. долара, а в същото време пасивите надхвърлят 1 млрд. долара.
Към момента се съобщава за постигнато споразумение с кредиторите, сред които са JP Morgan, SunTrust Banks и Union Bank of California за преструктуриране на дълг в размер на 770 млн. долара.
„Постигането на това споразумение с кредиторите ни дава възможност за нормален процес по преструктуриране на нашия баланс съобразно реалностите на днешната среда в медийния сектор”, заявява изпълнителният директор на Freedom Бърл Осбърн.
Банкрутът на Freedom Communications e поредният в медийния сектор на САЩ. През април базираната в Далас компания American Community Newspapers, която имаше 80 издания, подаде документи за банкрут.
Месец по-късно това стори и Columbian Publishing, a на по-късен етап същото сполетя Tribune Co., Philadelphia Newspaper, Sun-Times Media Group и т.н.