fallback

Какви са рисковете от споделянето на лична информация в социалните мрежи?

Експерти предупреждават да внимаваме при добавянето на непознати потребители и при споделянето на планове и чувствителна информация сред своите познати онлайн

18:20 | 28.08.09 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителите на Facebook и други социални мрежи, които споделят плановете си за планирани пътувания или за нова придобивка, може да не известяват само своите приятели, но също и потенциални злонамерени потребители, предупреждават от застрахователната компания Legal & General.

Проучване, проведено сред близо 2100 потребители, установява, че 38% от хората, които ползват социални мрежи като Facebook и Twitter, публикуват подробности за своите планове за отпуска, а 33% - за пътувания през уикенда.

„Това, в комбинация с факта, че тревожно голяма част от потребителите са готови да се „сприятелят“ онлайн с хора, които не познават, представлява сериозен риск за сигурността на домовете и имуществото на хората“, казват от компанията.

В проучването се казва, че потребителите използват тези сайтове да се свързват с хора, които са на практика непознати, което може да предостави на потенциални крадци ключова лична информация.

За да проверят готовността на потребителите да приемат покани за приятелство в интернет от Opinion Matters, компанията за проучвания, която е изготвила анализа, са разпратили 100 покани във Facebook и Twitter на произволно избрани потребители.

От тях 13% били приети във Facebook и 92% в Twitter без каквато и да било проверка, пише Ройтерс.

Въпреки добавянето на такива непознати потребители 64% от хората между 16 и 24-годишна възраст споделят своите планове за почивка, като по-младите потребители са по-склонни да дават информация за своето местонахождение в даден момент.

Мъжете са по-склонни да предоставят лична информация, включително своите мобилни телефонни номера, в профилите си с 13%, в сравнение със 7% от жените. Също така 9% от мъжете публикуват своя адрес, в сравнение с 4% от жените.

Това би могло да даде възможност на един напълно непознат да научи за интересите и местонахождението на даден потребител, както и това кога излиза и кога се връща вкъщи, казват от Legal & General.

Бившият крадец Майкъл Фрейзър, участва в телевизионната програма на BBC „Победи крадеца“, който е помогнал на компанията да изготви проучването, казва, че подобна информация се използва от професионалните крадци да изготвят списък на своите жертви.

Наред с плановете си за пътувания хората публикуват и снимки от различни партита, които показват вътрешното разположение на домовете им, и също така се хвалят за нови покупки и подаръци.

„Аз го наричам „интернет пазаруване за крадци“. Извънредно лесно е да се използват социални мрежи, за да се набележат дадени хора, след което да се добие повече информация за техните домове... всичко това без да се помръднеш от дивана“, казва Фрейзър.

„За мен няма съмнение, че крадците използват социалните мрежи, за да установят контакт с хора, които набелязват като евентуални жертви“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:52 | 05.09.22 г.
fallback