Само за първите пет месеца на тази година сайтът за микроблогове Twitter привлече 72,5% от потребителите си, показва статистика на компанията за анализи на социални мрежи Sysomos.
Демографският анализ сочи, че повече от половината от потребителите на Twitter са жени и повечето от тях са млади. От блогърите, които са разкрили възрастта си, 66% са под 25 години, а 15% са между 25 и 29.
По-голямата част от регистрираните не са много активни: 85,3% качват постинг по-малко от веднъж на ден. Само около 1,1% от потребителите обновяват статуса си средно над десет пъти дневно. Това означа, че малка група потребители формират по-голямата част от активността в Twitter, като според измерванията на Sysomos 75% от постингите са дело на само 5% от всички регистрирани.
Не е изненада, че колкото повече хора следят блога на един потребител, толкова по-често той пише там. От Sysomos отчитат, че средният брой постинги в рамките на един ден нараства от 3 на 6 сред потребителите, които имат над 1000 последователи. Относително малък брой потребители обаче са толкова популярни. На практика близо 94% от потребителите на Twitter имат по-малко от 100 последователи. Само 0,68% достигнат прага от хиляда последователи.
Ситуацията е подобна и в другата посока. По-голямата част от потребителите (92,4%) следват по-малко от 100 други блогъри. Под 1% се абонират за актуализирани постинги на поне хиляда други потребители. Сред участниците, които се идентифицират като маркетолози, показателите са доста по-високи: 15% от тях са последователи на над 2 хил. души.
Маркеолозите освен това по-често обновяват постингите си в сравнение със средностатистическия блогър в Twitter. Над 65% от тях публикуват постинг по-малко от веднъж дневно, което е значително по-добре от дела от 85,4% на база всички потребители. Други 6,3% от тях обновяват постингите си два пъти дневно, а 4,3% - поне девет пъти на ден, пише eMarketer.