fallback

Рекламният пазар в Русия се сви с 30%, нарасна само интернет рекламата

Ръстът на интернет рекламата в Русия за полугодието е с около 6% на годишна база

17:48 | 27.08.09 г.
Автор - снимка
Създател

Обемът на рекламния пазар в Русия за първото полугодие се сви с 30% на годишна база до 90 млрд. рубли (близо 2,9 млрд. долара), съобщи Lenta.ru по информация от Асоциацията на рекламните агенции на Русия.

Най-голям спад във финансово изражение има рекламата в печатните медии, следвана по големина на спада от външната реклама и тази в радиото. Руските вестници за първото шестмесечие са загубили 41% от рекламните си приходи спрямо същия период на 2008 г., списанията – 40%, специализираните рекламни издания – 53%. Обемът на външната реклама в страната е паднал с 39%, а на радиорекламата - с 36%.

Спадът на телевизионната реклама е с 21%, но на практика може да се счита и за по-малък, тъй като през юни миналата година някои телевизии имаха пикови рекламни приходи заради Европейското футболно първенство.

Според данните на руските рекламни агенции за първото полугодие ръст отбелязва единствено интернет рекламата. По предварителни данни за първите шест месеца на годината тя е 3-3,2 млрд. рубли (около 100 млн. долара), докато за същия период на миналата година обемът й е бил 2,9-3 млрд. рубли, т.е ръст от около 6%.

Руски комуникационни експерти отбелязват, че като цяло спадът на рекламния пазар не е толкова голям, колкото се прогнозираше в началото на годината, когато според някои предвиждания спадът можеше да надмине 50%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:38 | 11.09.22 г.
fallback