Пивоварната компания Anheuser-Busch InBev оповести плановете си за стартиране по цял свят на мащабна рекламна кампания на марката бира Budweiser. С кампанията най-голямата в света пивоварна цели марката Budweiser да достигне ниво на разпознаваемост от потребителите като това на Coca-Cola, съобщава интернет порталът Advertising Age.
Задачата за превръщане на емблематичната за САЩ бира в глобален лидер на пазара е възложена на агенцията DDB, която рекламира Budweiser в Щатите от средата на 90-те години на миналия век. DDB ще представи пивото на нови пазари и също така ще разработи нови рекламни програми за пазарите, където марката вече се предлага. В някои страни общите маркетинг програми и послания на DDB ще бъдат преработени и приспособени за местните пазари от локални рекламни агенции.
"Искаме марката да застане зад едно и също нещо навсякъде", заявяват от Anheuser-Busch InBev. Те посочват, че за Coca-Cola това нещо е "щастие", докато все още не са решили какво да е за Budweiser.
Марката Budweiser е силно разпознаваема от потребителите в САЩ, Китай, Канада и Великобритания и е достъпна отчасти на 80 пазара по света. Budweiser обаче е дефицитна стока в Африка например.
Компанията Anheuser-Busch InBev се формира след закупуването на американския пивовар Anheuser-Busch от белгийско-бразилския му конкурент InBev, финализирано в края на ноември миналата година. Придобиването струваше на InBev 52 млрд. долара, а една от основните причини за покупката беше глобалният потенциал, който InBev вижда в бирата Budweiser.
Сред известните марки, произвеждани от Anheuser-Busch InBev, са още Stella Artois, Bass, Brahma, Hoegaarden, Staropramen. Познатата у нас марка Каменица се произвежда от дъщерното на пивоварната дружество "Каменица"АД.