В условията на един от най-затруднените рекламни климати за последните десетилетия фондовете за рисков капитал продължават да наливат пари в нови компании, които са на гребена на вълната на развитието в дигиталната реклама.
През изминалата седмица фондове обявиха инвестиции за над 20 млн. долара в компании, които предоставят услуги за достъп на рекламодателите до различни медии.
Една от тези компании е базираната в Ню Йорк Traffiq, която управлява борса за покупко-продажба на онлайн реклама. Преди няколко седмици тя съобщи, че е привлякла 10 млн. долара начално финансиране от Grotech Ventures, Greenhill SAVP и Court Square Ventures, съобщава Ройтерс.
Инвестициите в новосъздадени компании в областта на рекламата увеличават напрежението в сектора, който и без това вече е достатъчно конкурентен. Досега през годината инвеститорите подкрепиха над 30 компании, развиващи различни услуги, насочени към улеснение на процеса на купуване и продаване на реклами, измерващи резултатите и управляващи рекламните кампании в различни медии като интернет, телевизия и мобилни телефони.
По думите на Брайън Хирш от Greenhill дейността на Traffiq е насочена към разпространението на рекламните кампании сред по-голям брой сайтове и предлагането на средства за измерване на ефективността на всеки сайт по отделно.
„Вместо да се похарчат 1 млн. долара за четири сайта, тези 1 млн. долара сега се харчат за разпределянето на реклама между 50 или 100 сайта“, казва той. „За да направите това ви е необходима технология, тъй като (една рекламна агенция) не може да направи проучванията и да предостави персонал за това.“
Според бизнес модела на Traffiq рекламодателите плащат на компанията комисионна за рекламите, които се продават на техните сайтове. Особено в днешната затруднена среда рекламодателите са готови да плащат за решения, които им помагат да си осигурят повече реклами.
Стив Фредерик, генерален партньор в Grotech General, който заендо с Хирш наскоро се присъедини към борда на Traffiq, казва, че компанията има предимство пред своите конкуренти, тъй като тя предоставя изцяло прозрачна система за рекламодателя по отношение на това къде ще бъдат поместени неговите реклами и какви ще бъдат разходите за това.
Марк Кан, изпълнителен директор на Traffiq, отбелязва, че много интернет медии имат скъп инвентар, който остава непродаден. Наред с това той обяснява, че много агенции и рекламодатели имат малък контрол върху поместването на техните реклами, тъй като много мрежи за продажба на реклама не предоставят такава информация.
Съобщението за финансирането на Traffiq идва в период, който е традиционно натоварен по отношение на инвестиции в новосъздадени компании от рекламния сектор, пише изданието. Същия ден базираната в Ню Йорк MediaMath, управляваща дигитален медиа шоп, съобщи, че е набрала 10 млн. долара финансиране и е получила кредит за още 2,5 млн. долара.
Няколко дни по-рано Extreme Reach, която управлява мрежа, даваща възможност на рекламодателите да правят и следят видео рекламни кампании по телевизията, интернет и мобилни телефони, също съобщи, че е осигурила допълнително финансиране.