fallback

Глобалните продажби на виртуални стоки се очаква да стигнат $2,2 млрд.

Това са стоки, които купуваме за виртуалните си идентичности (аватари), подаръци, които пращаме на приятели в социални мрежи, различни приложения за мобилни телефони и други

12:11 | 13.08.09 г.

Глобалните приходи от продажби на виртуални стоки ще нараснат с 67% до 2,2 млрд. долара тази година в сравнение с 1,235 млрд. долара за 2008 г. и вероятно ще се покачат до над 6 млрд. долара до 2013 г., прогнозират от Piper Jaffray.

Това са стоки, които хората купуват за виртуалните си идентичности (аватари) във виртуални светове като SecondLife, храни за виртуалните им животни, редица iPhone приложения и множество други предложения.

Виртуалните стоки предлагат добри възможности за брандовете и тяхната популярност в социалните мрежи нарасна с появата на Facebook, пише eMarketer.

Модните компании например могат да предлагат виртуални версии на дрехите, които могат да бъдат намерени в магазините им. Брандирани стоки се продават и за декориране на профил в социален сайт или за да бъдат изпращани като подаръци на приятели.

По данни на компанията приходите от продажби на виртуални стоки в САЩ ще достигнат 621 млн. долара тази година и ще формират 28% от глобалните продажби.

„Миналата година тенденцията беше по-голямата част от приходите от виртуални стоки в САЩ да идват от виртуалните светове”, казват авторите на доклада. „Смятаме обаче, че тази година трендът ще е по-голямата част от приходите да идват от социалните мрежи”.

Това според тях не се дължи на отслабването на популярността на виртуалните светове, а на по-голямото използване на социалните мрежи. Според анализ на Strategy Analytics продажбите на виртуални стоки и други микротранзакции формират 68% от приходите на сайтовете за виртуални светове през 2008 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:29 | 11.09.22 г.
fallback